Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































onsdag 4 augusti 2010

Kära ni!


Nu är det sålt. Minsann. Kan inte fatta. Inte alls. Kommer att cykla ned till cafét klockan fem på måndag som alltid. Men inte komma in. För då har jag ju inte längre någon nyckel! Det blev snabba ryck med den här affären. Killen kom mer eller mindre in, kollade sig runt en minut och sa att han skulle köpa det. "Det där går jag inte på" tänkte jag. Hur kan han bestämma sig så snabbt liksom? Så jag tänkte att jag väntar och ser. Men nu är det betalt och underskrivet och på söndag hans! Jag kommer att sakna både cafét, våra fina gäster och ni som läser min blogg. Och jag kommer säkert att baka så här stora morotskakor här hemma bara för att jag har blivit van det.

13 kommentarer:

  1. VA????????????? Så fort!!! Men gud jag blir nästan ite ledsen, shit vad hände! Hann ju inte med någon barnteater! Eller att äta dina messmörstryfflar nåt mer! Eller hallonbrowniesen!
    Vad fan :(

    Men stort grattis iaf och ångra inte en sekund av det ni gjort för det var verkligen ett toppenverk. Kommer att sakna stället och den lilla barnhörnan och all gott att äta.
    Och Elliott kommer att undra så fort vi går förbi varför vi inte går in igen o leker...

    Vi hörs snart, kramar

    SvaraRadera
  2. Skönt, jo det kan man tycka, bra att det gick fort, men det klart, Ni kommer att sakna och gå till caféet på morgonen.
    Lycka till i fortsättningen vad Ni än tar er för med.

    Lasse

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha. Och tack för att ni har stöttat oss! Det är inte omöjligt att vi kommer att ha något eget igen. Men då i en mer passande tid i livet och helst ett ställe som går runt redan när man tar över det..

    Nu ska jag fundera över min nya blogg!

    SvaraRadera
  4. Du, skall alltså fortsätta att blogga, trevligt.
    Lasse

    SvaraRadera
  5. Hej, kan tyvärr inte komma ner idag. Men mina kamrater kommer till Edert fina café. Sen när Du skall börja på en ny blogg, så meddela ditt nya bloggnamn till mig, så vi kan fortsätta kontakten via bloggandet.

    M.vh. Lasse

    SvaraRadera
  6. Hur känns det nu då, efter att ha lagt caféet bakom sig, vemodigt. Tack för Eder fina insats och service.
    Cum laude approbatur, från Lasse

    SvaraRadera
  7. Tack själva som sagt. Det känns.. jo, lite vemodigt. Och så är jag lättad också. Det är möjligt att oron för att bli skuldsatt och allt vad det är, var obefogad. Ändock fanns den. Men nu är den oron borta och det är skönt. Sedan är det konstigt givetvis. För det hela gick så snabbt så man hann inte med. Kom just på att vi glömde äggen i kylen till exempel. Men de hade bråttom in och vi behövde inte städa så noga. De nya ägarna ska göra om en del och det ska bli spännande att se vad det blir.

    Imorse ringde den arbetsgivare som jag arbetade för innan vi öppnade cafét. Hon undrade om jag kunde börja imorgon på ett litet vikariat? Hm.. jag som hade sett fram emot att stämpla några dagar.. men så får man väl inte tänka?.. hur som helst blev jag superglad ändå att hon ringde så imorgon är det kneg igen! Skolköken för dem som eventuellt undrar.

    Jag ska absolut meddela min nya blogg till dig Lasse! Och dig med Elionor! på återseende.

    Förresten vad betyder latinet (som jag antar att det är)?

    SvaraRadera
  8. Du är så välkommen, på bloggen.
    Latinet betyder; Med beröm godkänt.

    Lasse

    SvaraRadera
  9. Jag håller med ovanstående, MED STOOOORT BERÖM GODKÄNT! :)

    Åh nej vad ska de då göra om? Jag vill ha det som det är, fast det vill jag nog inte ändå. Skulle kännas konstigt att gå dit och vara där om inte ni var där.

    Ja skicka oss bloggen så fort du bara kan :)

    KRam

    SvaraRadera
  10. Hej =)
    Det var ju trist att det inte "funkade" så det kändes rätt för er =( Men det kommer nya tider o nya möjligheter en annan dag ! Gläder mig att du ska fortsätta blogga, har tyckt om att följa din blogg, även om jag är dålig på att kommentera (SORRY !) Jag vill gärna fortsätta att följa din nya om det är ok och du vill skicka adressen skulle jag bli glad :P Ha det så gott o lycka till i fortsättningen, kram Anki

    SvaraRadera
  11. Ojjj, och folk säger att det inte händer nå't i stan. Förbannat tråkigt!!! att ni inte kör vidare för jag tycker ni lyckades med cafét bättre än någon tidigare i den lokalen. Det har varit ett antal namn på det stället även om det i folkmun ofta kallas "Spegeln" fortafarande ;-) Nej en så personlig prägel som ni skapade redan vid starten är det inte många som lyckats med. Själv var jag inte där som betalande gäst mer än två ggr inkl ett barnkalas men jag har banne mig tjatat på folk även om det nog var mest barnföräldrar (tycker ni hade en kanonlokal i källaren för kalas). Nyligen fick jag en motkommentar från en som ville ha "riktig mat" inte bara "mackor, soppor och negerbollar". Kanske kan det vara så att folk är rädda för nå't nytt, och jag tror att det hade dragit massor om det varit gågata så det gick att ställa stolar och bord utanför. Läget är tyvärr a och o och då hjälper det inte att vara bäst ens. Att ni lyckades få så många spelningar mm på så kort tid är beundransvärt med tanke på det ovan. Folk snackar om Club Zebra på 70-talet och många grämer sig för att de missade det. Tror också Cométen kommer få en kultstämpel och ni har definitivt bevisat att det går att hitta på kul grejer i stan. Lycka till med framtiden o hoppas det går bra med jobb. Letar själv nu... Häls! Peter

    SvaraRadera
  12. http://ikristinehamn.se/2010/08/cafe-kometen-tackar-for-sig/
    http://www.facebook.com/group.php?gid=114762705219938

    SvaraRadera
  13. Vart tog känslan vägen? Vi som tycker om att sitta på café, ska ju då vara ett café, men vad har det blivit av det som en gång var Kometen, man kan ju tro att man har kommit in i ett ??? jag finner ej ord för det.

    Lasse

    SvaraRadera