Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































lördag 15 maj 2010

Blå

Kom till cafét. Tidigt som vanligt. Minns förra lördagen. Tänker att det är annorlunda idag. "Da Capo" och "Ring så spelar vi" är lika trivsamt. Men, nej, det är annorlunda idag. Jag byter från radio till cd. Behöver något annat när jag ska baka budapest och frallor. Jag slås av det märkliga sambandet mellan att jag tänker känslan blå och att i skivspelaren snurrar Rolf Carlssons "Blå". Ute regnar det. Så klart. Blir sittande en stund vid fönstret. Det strilar på rutan. På andra sidan glaset ser jag att min känsla var rätt. Kioskägaren står på trottoaren och pratar i sin mobil. Hans hållning skvallrar bekymmer. Några män har stannat till. Så ser jag det krossade glaset, stenen, den öppna dörren. Kan det vara vår tur härnäst? Jag blir trött och än mer blå.
Take it away Rolf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar