Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































torsdag 27 maj 2010

Fullt ös arbetslös

Jag är inte ett dugg insatt i politik. Sådana som jag borde inte ha rösträtt för vi vet inte vad vi snackar om. Men snackar det gör vi och nu tänker jag lite på det här med arbetslösheten;

Eftersom det är så stor arbetslöshet så antar jag att det även råder en stor arbetsbrist. Så folk får praktik istället för jobb. Det är mycket som är positivt med det. Ta vår praktikant till exempel. Hon är toppen. Tre dagar har hon varit hos oss och hon bakar och står i kassan och fixar det mesta. Inte en krona kostar hon oss. Och tur är väl det för det är inte lätt att vara nystartad föratagare i vår bransch i vår underbara stad. I vår situation är det jobb sju dagar i veckan från morgon till kväll. Då är det finfint med en praktikant. Den dagen vi själva kan ta ut lön och den dagen vi till och med kan få en slant över, den dagen kan vi anställa vår praktikant. Om den dagen kommer vill säga. Hon förtjänar verkligen det. Det är väl hårda tider på jobbfronten helt enkelt. Om det finns en lösning på problemet kan jag inte uttala mig om för jag vet inget om saken.

5 kommentarer:

  1. Jag hoppas på det bästa,
    för Eder del. Lasse L.

    SvaraRadera
  2. Kul att hon är så duktig! Vissa praktikanter kan ju vara lite sega...

    Lovar att den dagen kommer då ni kan anställa henne, det är er tur nu :)

    Tack för ett mysigt fik med kanongott att äta!

    Kram Elienor

    SvaraRadera
  3. Ja jag hoppas oxå att praktikanten kan få anställningen:) så ni fick lite ledigt du o Jörgen...kram

    SvaraRadera
  4. Vad glad jag blir för era kommentarer. Visst gillar jag att skriva men att se att ni läser och kommenterar det är ju hur kul som helst. Värsta egotrippen!

    SvaraRadera