Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































torsdag 13 maj 2010

Vad gjorde du igår kväll vid åttarycket?

Då spelade Stiko Per Larsson hos oss. En trio sköna killar kom vandrande från senaste spelningen i Karlskoga. Eller ja, en av dem åkte bil med alla grejerna. Hur som helst. Vid femtiden fick Stiko lägga ifrån sig vandringsstaven och pusta ut hos oss efter dagens etapp. De vandrar från Stockholm till Oslo och spelar för mat och husrum. Här i Kristinehamn bor de i vår kolonistuga. Jag hoppas att de trivs. Att de har fått sova inatt. Att det inte har varit för kallt. Att de är nöjda med kuddar och madrasser.

Muntligt har jag i förväg gjort reklam för denna spelning. Låt säga att jag har sagt det till ett sextiotal personer, även om det säkert är betydligt fler. Och så har jag skickat sms. Nästan hela adressboken men det säger väl er ingenting. Sedan har jag tagit upp det här på bloggen. Möjligtvis är inte min blogg så välbesökt. Och så en annons i NKP. Och så har jag mailat alla i maillistan. Och så affischer.

Fjorton personer var det som kom igår. Jag finner det märkligt att det inte var fler. Det kostade inget heller.

Ja, ja fokusera på det som är bra;
Jag är så glad att ni som ändå kom var här och delade den här fina kvällen med oss. Det var så trevligt. Ni var så nöjda. Ni gillade musiken. Köpte skivor. Blev nya fans. Underbart.

Och tack Stiko med följe för att ni ville spela hos oss. Vi känner oss ärade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar