Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































måndag 24 maj 2010

Hästar och räkor

Man har olika intressen, så är det ju. Både jag och Jörgen älskar musik, men vem gör inte det? Så musikarrangemangen här på cafét är vi lika delaktiga i båda två. Författarkvällen däremot är jag helt klart den mer drivande av oss. Jörgen gillar mer hästar än böcker. Inte att rida och rykta eller så. Utan mer det här att gå till spelbutiken och fylla i kuponger och kolla loppen på tv. Det han gillar allra allra mest med hästar är nog tanken på att han kan vinna pengar på dem. Bli rik och obekymrad. Jag tycker mest synd om hästarna, men hey, det är bara min åsikt. De som håller på med trav säger ju att hästarna tycker att det är kul att springa så där fort och långt med en sulky på släptåg och en piska som klatschar dem lite trivsamt på ändan. Jag kan bara hoppas att de har rätt.

Till helgen har Jörgen/Café Kometen i samarbete med spelbutiken ordnat ett litet travarrangemang. På söndag är det elitloppet och det visas live på spelbutiken. Säger man förresten live när det visas på tv? Jag antar det. I samband med det erbjuder vi räkmacka och en folköl för 60:-. För dem som är intresserade tror jag verkligen att det blir jättespännande och trevligt. Anmäl er i spelbutiken.

3 kommentarer:

  1. Du skriver bra syrran!
    Jag har blivit besatt av Café Kometens blogg. Önskar bara att ni ska börja twittra, webcama och skicka bakelser per E-mail. Frustrerande att vara caféfantast 30 mil bort!

    SvaraRadera
  2. Åh, tack! Du skall dock minnas att jag precis lärt mig använda internetbanken och att facebook är mig mer främmande än för någon två genarationer äldre.

    SvaraRadera
  3. Jag följer också bloggen nitiskt och slukar varje nytt inlägg likt en budapestlängd.

    K/Johan

    SvaraRadera