Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































måndag 31 maj 2010

Brinner det eller?

Att verkligen, verkligen gilla något. Ett starkt intresse. En passion. En oemotståndlig drivkraft. Oförmågan att låta bli. Något som känns som en skatt. Fattar ni vad jag menar? Det där som bara är så jäkla gött liksom.

Som att skriva för min del. Eller läsa för all del. För mig innebär det att göra spännande utflykter utan att röra mig ur fläcken. Jag undrar hur det är för de författare som gästar oss den 29 juli? Om jag kommer ihåg ska jag fråga dem. Jag tycker att det är häftigt att de har skrivit böcker. Coolt. Inte för att de därmed kan kalla sig författare eller för att de därmed skulle kunna anses som "kända" (även om jag högst motvilligt impas även av dessa faktum), utan för att de uppenbarligen brinner för något. Jag imponeras och fascineras och ibland kan jag bli avundsjuk på folk som brinner. Varför började inte jag också åka cross när jag var fyra liksom? Eller varför håller inte jag också på med biodling? Nåväl.

På café Kometen är vi öppna för det mesta. Eh. Jag menar bara att om någon känner sig manad så är vi öppna för förslag. Kanske har du lust att ställa dig på vår lilla scen och dra av ett par dikter? Eller så kanske du har skrivit några låtar som du vill testa inför publik? Eller så kanske du har varit med om något som du vill berätta om? Eller bilder du vill visa? Konstverk?

Det är bara du hör av dig.

6 kommentarer:

  1. Det är verkligen roligt, att skriva, sina egna tankar. Kanske att man tar lite från någon ibland, men det är väl så det funkar.
    Lasse

    SvaraRadera
  2. Tack för gott kaffe å god fralla. Jag återkommer gärna.

    SvaraRadera
  3. Skriva, det är roligt, att någon sen läser vad man skrivit, är ännu roligare.
    Lasse

    SvaraRadera
  4. Men varför är det egentligen så roligt att skriva? Vad säger du Lasse?

    Och välkommen tillbaka "Inte så bara du"!

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte, det är nog något som har legat sedan länge och pyrt, skulle jag tro. Man har inte haft någon som har läst och tyckt, vad man skrivit. Lasse

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag vet vad du menar. Jag kan tycka att man lär känna sig själv lite mer genom att skriva. Man testar ideer och tankar. Och det är spännande att se andras reaktioner. Bli förstådd eller inte. Det kan handla om bekräftelse också ibland om jag får tala för min egen del. Men mest handlar det nog om ett utlopp för kreativitet.

    SvaraRadera