Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































tisdag 1 juni 2010

Att sprida det goda



Nu har jag tänkt lite igen.

Tänk dig en äldre dam. En sådan där go en som bakar och pysslar. Som stickar framför tv´n och löser korsord med glasögonen på nästippen. Hon har en sådan där paradkaka som hon alltid bjuder på och som varje gång ger upphov till komplimanger och förnöjda suckar. Men hon delar inte med sig av receptet. Det är hemligt. Är inte hon en riktig "bitch" då?

Jag har en kompis som verkligen gillar den marmorerade brownie med hallon som jag bakar ibland på cafét. Jag hade tänkt att vara en sådan där snäll person nu och lägga ut receptet här på bloggen, men jag glömde kokboken på cafét. Lovar. Hon får hålla till godo med lite bilder och så kommer receptet imorgon.

2 kommentarer:

  1. Min svärmor, var också en sån där, som Du tar upp i ditt inlägg, att hon hade, alltid något gott att bjuda på, men tyvärr finns hon ej mer, inte hennes recept heller.
    Lasse

    SvaraRadera
  2. Meeen gud så goda de är! Jag blir tokig när jag ser dem, känns som att jag skulle kunna vräka i mig 7....0... alltså 70! Hua, men du känner ju mig o mina kakvanor så det vet du väl redan hehe :)

    Väntar spänt på receptet (de kommer dock aldrig att bli lika goda som dina)

    Kramar Elienor

    SvaraRadera