Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































måndag 12 juli 2010

Delicatoboll


Jag kan ju säga så här. Att om det skulle ha varit någon här inne i lördags med onda avsikter, så var det säkert den personen som lämnade spår i våra papperskorgar som står på trottoaren. Observant som jag är såg jag två plastförpackningar till Delicatoboll lysa där nere i plastsäcken. En motsvarighet till chokladboll antar jag. Jag vet ju att den innehåller en massa skräp, men jag kunde inte låta bli att läsa på innehållsförteckningen. Härdat fett. Aromer. E-nummer och andra onödiga tillsatser. Det var en väldigt lång innehållsförteckning. Ev. kunde den innehålla spår av mjölk. Därmed inser man att den i alla fall inte innehåller smör. Våra chokladbollar innehåller havregryn, riktigt smör, socker, kakao och kaffe. Punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar