Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































onsdag 7 juli 2010

Måste fixa wienerbröd

Jag pratade med min pappa i telefon igår. Som svetsare, mekaniker och kranförare kan han väl anses som något av en expert på det här med att driva café. Han tyckte att vi ska börja med wienerbröd. Och jag inser att han har helt rätt. Folk frågar då och då efter wienerbröd. Vi tvingas säga nej eftersom vi inte har det. Förhoppningsvis går de inte, utan väljer något annat. Jag har jobbat på Ejes och vet att de säljer massvis med wienerbröd. det är uppenbart att folk gillar wienerbröd. Jag har inte tid att baka wienerbröd. Eftersom jag bakar blåbärspaj och kokoskakor och bröd och chokladbollar osv. Vad tror ni om att köra med "bake off" när det gäller wienerbröd? Skulle ni acceptera det mitt bland allt det hembakta?



1 kommentar:

  1. Det tror jag blir alldeles utmärkt. Håll fast vid det egna stuket med lite annorlunda varianter./JR

    SvaraRadera