Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































söndag 4 juli 2010

Raw and living

Jag har inte glömt bort eller lagt ned det där med levande och rå föda. Tvärtom är jag helt inne i det. Jag håller på och övar här hemma. Dels har jag börjat grodda. Det är exakt precis hur lätt som helst. Fattar inte att jag inte har gjort det tidigare. Jag har köpt en sådan där groddställning från hälsokostaffären här i stan. Sjukt billigt är det med groddar. Särskilt om man jämför med att köpa dem färdiga i affären. Sedan har jag gjort kex av frön och nötter som det tar ungefär en evighet att torka i ugnen på max 47 grader. Men goda är de när man äntligen får smaka dem. Och så har jag gjort den där morotstårtan jag pratade om. Och just det ja, jag har även gjort en pizza. Det är egentligen en ren och skär lögn att kalla det pizza, men det var verkligen gott i allafall. Jag bjöd mor, bror och barn på den och de tryckte i sig allihop.

2 kommentarer:

  1. Oui madame, "pizzan" var riktigt god. När jag kommer hem efter semestern ska jag börja grodda så att det stänker enzymer om det!
    K,Johan

    SvaraRadera
  2. Gör det! Sedan kan vi öppna ett raw-café tillsammans när vi blivit riktigt duktiga. k

    SvaraRadera