Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































torsdag 1 juli 2010

Release me!


Följande tre ord ska sägas med cirka två sekunders mellanrum: Oh my Good

Orden tillägnas den jordöt & chokladpaj jag gjorde imorse. Den är så god! Det kan vara gott på olika vis. Typ, åh vad gott med ett så grovt rågbröd som känns så hälsosamt. Eller åh vad gott och fräscht med en fruktsallad.
Denna paj är god på det syndiga viset. Typ, nej men fy vad gott jag kommer aldrig kunna sluta äta.

Hälsosam mat är något relativt. Det beror ju på personens individuella behov. Så för en person med fett- eller kaloribrist är nog denna paj ganska hälsosam. Kan inte ni med dessa brister komma hit och äta upp pajen? Jag ber er. För jag går här i cirklar som katten runt het gröt och det enda jag kan tänka är: Jag behöver äta en till bit av den här pajen. Jag bör inte äta en till bit av den här pajen. Jag behöver äta en till bit av den här pajen. osv.

Jag säger som Agnes. Release me!

2 kommentarer:

  1. Håller fullständigt med, den var underbart god, så hjälp mej, kan inte sluta och äta denna underbara bit.
    Lasse

    SvaraRadera
  2. Den ser galet god ut!!! Måste komma ner någon dag o käka den. Shit blir helt sjukt sugen nu...

    Kram

    SvaraRadera