Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































onsdag 7 juli 2010

Wax on, wax off

Som några redan har uppmärksammat och som jag redan har bekräftat så är cafét till salu. Ligger ute på blocket. Men jag vill ju inte! Och som ni redan har märkt är detta en blogg som handlar om Café Kometen, men den är också ganska personlig ibland. Inte ifråga om privatliv, men bland annat våra tankar kring det här med att vara nya företagare och kämpa sig fram. Jag tycker att det är bra att dela med sig. Att det är synd att hålla upp fasader som inte stämmer. Jag medger gärna att det är kämpigt och svårt att få det att gå ihop ekonomiskt. Men det är även dyngkul. Detta är ju min dröm och nu lever jag den. Jörgen trivs som fisken med sitt nya yrke. Man vill inte ge upp helt enkelt. Man vill kämpa vidare. Man vill få det att gå ihop på något jäkla vis.

4 kommentarer:

  1. Kämpa på!! Vi vill ha er kvar, om de så krävs att du säljer bake off winerbröd. Ge dem vad de vill ha bara du kan ha cafet kvar.Glöm bara inte bort den äkta varan som var ursprungsiden. Hoppas Joakim gjort beställning på Budapest tårta till i morgon för då skall vi ha bjudning i grabbarnas nya lya. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej Annika! Tusen tack för din aldrig sinande tro på oss! Det är just sådant som får en att vilja kämpa. Visst har han beställt. Marängbottnen ligger på svalning och väntar på att fyllas med blåbärsgrädde. Hoppas ni ska bli nöjda den här gången också. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är lördag. Jag står bakom disken och väntar på mina gäster. Montern är laddad. Det finns räkmackor, leverpastejmackor, ost och skinkfrallor, bakelser, bounty, snickers, mjuk peparkaka, citronpaj, ananaspaj, chokladbollar, kokostoppar, biscotti, tryffel, parisare, chokladkaka. Klockan är över elva och jag har haft en enda gäst. Jörgen som nyss åkte förbi ejes sa att där är det fullt. Vi har haft annons i tidningen måndag, onsdag och fredag denna vecka.

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte RIKTIGT att folk fattat vilka underverk du skapar. Ska se till att Jocke berättar det på sin blogg. Bountyn var också kanon goood. Annika med familj.

    SvaraRadera