Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































fredag 16 juli 2010

Reklam fungerar

Vi har börjat göra smörgåstårtor här på cafét. Vi gör en liten annorlunda variant. Fyllningen består bland annat av grädde, äpple, rödlök, dill, kaviar, ägg. Vi toppar tårtan med en massa räkor och annat gott. Vi gick ut med en liten annons i tv-tablån i NKP och veckan efter hade vi beställning på två smörgåstårtor. Jag vet ju att det är jätteviktigt med marknadsföring, men blir ändå så glatt överraskad och av någon anledning smått chockad när det funkar!

Idag har jag gjort smörgåstårtebakelser. Tänker att det borde väl sälja. Men jag har de flesta kvar här i montern. Å andra sidan har jag ju inte gått ut någonstans med att jag har dem..

Som ansvarig här idag (bara jag här) måste jag givetvis se till att personalen (alltså jag) får mat. Så jag sitter nu här och smaskar på typ världens godaste vitkålssallad (om jag får säga det själv). Jag är så glad att jag har börjat intressera mig för levande och rå föda. Inte för att jag tänker byta kosthåll radikalt, men jag har hittat så många nya favoritrecept. Den här salladen till exempel. Superenkelt och bra mycket godare/roligare/lyxigare/nyttigare än den vanliga vitkålssallad jag brukar göra till maten. Jag mixade cashewnötter, kokos, vatten, citron, curry, salt, peppar till en krämig dressing. Sedan saltade jag ett färskt vitkålshuvud (jo, jag strimlade det först..) och blandade sedan ihop med dressingen. Vet inte hur det låter i era öron, men jag lovar det är gott. Ikväll får det väl bli en överbliven smörgåstårtebit..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar