Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































torsdag 17 juni 2010

Brödrecept

Jag lovade nyss en av våra gäster att jag skulle skriva av och ge honom receptet på det bröd han åt idag. Eftersom jag vet att han läser bloggen kom jag på att jag lika gärna kan lägga ut det här.

Tag en stor bunke. Häll i:

6 dl vetemjöl
4 dl grahamsmjöl
2 dl rågsikt
2 dl sesamfrö eller solrosfrö alt. annat frö/kärnor
2 dl rågkross
2 tsk salt
3 tsk bikarbonat

Rör om

Tillsätt
1 liter fil
1,5 dl mörk sirap

Rör om. Smörj två brödformar och fördela smeten i de båda formarna. Grädda 1,5 timme i 175 grader.

1 kommentar:

  1. Tack för det Anna, det var snabbt expedierat. Ska pröva i helgen. Vi ses!

    SvaraRadera