Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































söndag 6 juni 2010

Vad är det för fel?

Jag fösrtår mig inte på folk. Fattar inte hur de resonerar. Jag menar:

Det är skitfint väder ute. Solen skiner och sommaren är ett faktum. Man vill bara vara ute och grilla och åka till skärgården och gunga i hammocken. Ändå är det knappast någon som sitter inne hos oss på fiket. Är det inte märkligt så säg. Nu när vi inte ens har vår lilla uteservering heller. Knepigt alltså. Varje kväll lovar nyheterna toppenväder dagen därpå. Genast far mina tankar till vad jag ska baka till denna soliga fina dag. Jag bakar nöttårtor och messmörstryfflar och hallongrottor och blåbärspaj och en massa annat gott som åker rätt ner i soptunnan för att jag faktiskt inte orkar äta hur mycket som helst.

Luras nu inte att tro att jag har gått och blivit bitter. Även jag älskar värmen och sommaren. Jag njuter i kolonilotten och säger till mig själv att detta är livet. Så här borde man leva. Odla och skörda.

5 kommentarer:

  1. Ibland är "kristinehamnarna" ett knepigt folk, är det brasträff och annat, som nästan är gratis, då går dom man ur huse. Så är det med dom kära invånarna, vi har i vår stad.
    Lasse

    SvaraRadera
  2. Ni skulle försöka nå ut med vad som går att beställa. Smörgåstårtor, tårtor, till festen. baguetter till utflykterna.Tala om att det är äkta vara. Kanske inte alla har hittat till din fina blogg, där du skriver om alla godsaker du tillverkar.Kanske picknick korgar för avhämtning. Lycka Till!!! Jag håller tummarna för er!! Tack för ett bra kafé.

    Stammis med grädde i kaffet

    SvaraRadera
  3. Det var bra råd stammisen. Det där med picknickkorg är roligt att du nämner för vi har en annons genom turistbyrån som snart kommer i tryck där vi med andra erbjuder picknickkorgar. Vi hoppas lite på det. Vi har även börjat med annonser varje vecka i nkp. Det är svårt att säga om det har gett något resultat ännu. Men man måste vara ihärdig har jag hört. Samtidigt är det svårt för vi är ett företag som inte går runt ännu och då har man inte lust att lägga hur mycket som helst på marknadsföring för det är dyrt. Samtidigt är det viktigt som tusan. What to do, what to do?

    SvaraRadera
  4. Pickninkorgar är grymt nice plus att jag tycker ni ska marknadsföra er mot de andra butikerna i centrum lite mer. Alltså de jom jobbar där som också "måste stå inne o jobba när kunderna bara solar och har det gott"...
    Dela ut en "meny" till butikerna som de kan sätta upp på sin anslagstavla i fikarummet. De ringer - Jörgen levererar. Han får skaffa sig en postcykel för jag tror att antalet baguetter kommer bli ganska många. Turas ni om med lunch och fikaleveranser så får ni båda färg på benen ;-) Jag kan hjälpa er for free med en liten reklambroschyr/meny. Sen tror jag att dessa herrar kan tänka sig att komma och spela i er nedervåning:
    http://www.myspace.com/dankoshat
    Chip-o-hej/Peter
    P.S. Jag har tipsat en del att gå in på http://ikristinehamn.se och klicka på dagens meny och vidare till Cométen.

    SvaraRadera
  5. Tack för jättebra tips peter! Vilket fint jobb du gör för Kristinehamn.

    SvaraRadera