Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































söndag 13 juni 2010

Senaste inköpet


Vissa fascineras av framtiden och andra av dåtiden. Är det inte så? Möjligtvis kan man tycka att båda är fascinerade. En ogrundad teori jag har är att man föredrar det ena eller andra. Som att vissa tycker att det är spännande med ny teknik medan andra envisas med att använda tekniker som för länge sedan har klassats som allt för tidsödande eller arbetskrävande. Om jag måste välja så föredrar jag den senare. Vet inte varför. Som att jag föredrar gamla kokböcker och gamla recept.

3 kommentarer:

  1. Jag är lite åt det hållet jag med, åt det gamla beprövade, även om det skulle ta längre tid. Min Dotter har gått på grythyttans spa o massagelinje.
    Lasse

    SvaraRadera
  2. Jaså, det har hon. Det verkar så trevligt i Grythyttan tycker jag. Jag har tänkt på att läsa där, men då med inriktning på mat. Istället blev det Kostvetenskap och etnologi på universitetet i Umeå. Vi gjorde en utflykt till Grythyttan igår. Handlade några goda chokladpraliner och kikade lite. Sedan blev det söndagsbuffé på Loka. Underbart gott. Både Loka och Grythyttan är hemskt fint, men vi såg tyvärr många hus med renoveringsbehov..

    SvaraRadera
  3. Mitt i Grythyttan finns ett glasscafé, där har dom underbart god hemgjord glass, vi har mens dottern bodde där, alltid stannat till och köpt glass och en o annan chokladpralin.
    Du har alldeles rätt, med att det är många hus som är i behov av, lindrigt sagt renovering. Dottern bodde på Kyrkogatan(radhus) i riktning mot Hällefors.
    Lasse

    SvaraRadera