Recept


Mer än ett café

Kungsgatan 38, 681 30 Kristinehamn, Tel: 0550 - 50 10 40







Välkommen!

Måndag - Fredag 9 - 18, Lördag 10 - 15, Söndag stängt





Vi bakar bröd varje dag. Köp gärna med.

Vi gör smörgåstårtor på beställning. Vegetarisk eller mjölkfri? Inga problem. Det fixar vi.































onsdag 16 juni 2010

Kom och köp!

Jag fick en kommentar till det förra inlägget av en av våra kära stamgäster. Hon poängterade att vi måste marknadsföra oss bättre. Och visst är det så. Det gäller att synas. Man måste antagligen ligga på hela tiden med annonser och annat. Vi tänker inte sluta att marknadsföra oss men jag kan berätta att nu syns vi även på blocket.

4 kommentarer:

  1. Blocket !! Tänker sälja ?? Nej, så kan det väl inte va, går det annonsea på blocket? Eller vad, jag är inte så insatt i blocket-biten. Men huvudsaken är att Du fortsätter att baka, ge inte upp, Vi ska hjälpa dig att spridda ett gott ryckte, för bra det är Du.
    Lasse & co

    SvaraRadera
  2. Precis samma tanke fick jag och började söka efter en annons på blocket.Det gick dock upp för mig att det inte var den typ av annons som jag ville se.Ni får inte sälja!! Kämpa på!!Vart skall vi då gå? Kör på catering och företags beställningar.Låna ut lokalen till fester så fixar ni maten och tårtan.Lycka Till!!!!!!!!
    Annika

    SvaraRadera
  3. Det känns otroligt fint att ni tror så på oss. Tack från hjärtat! Men det är mer det att vi tvingas att sälja. Inte att vi vill. Vi får helt enkelt inte in pengar så att vi klarar oss. Detta är hela vår familjs inkomst. Vi har två små barn. Hade vi haft en sparad slant att ta av hade vi kunnat kämpa lite till. Vi lever på det så kallade starta eget-bidraget. I augusti tar det slut. Jag tycker inte att det känns så hemskt ändå. Nu har vi provat. Man måste väl våga testa och chansa lite här i livet? Det har varit jättekul och jag tycker ändå att det har gått bra. En annan anledning att vi vill sälja är våra barn. Jörgen ser dem en timme på morgonen. När han kommer hem sover de. Vi tvingas prioritera och sätter vår tid med barnen främst. Även om jag tror att vi med tiden skulle få cafét att gå runt så är det säkerligen flera år kvar tills vi kan anställa någon. Då ska barnen börja skolan och vara ifrån oss hela dagarna oavsett om vi vill eller inte. Man lär sig hela tiden. Vi visste inte innan hur det skulle funka för oss med att driva ett café. Nu vet vi!

    Jag tror på stället och hoppas att någon driven person tar över det. Lokalen är fantastisk. Det finns planer på gågata här utanför vilket skulle vara toppen. Vi har en bra hyresvärd och vaktmästare som alltid ställer upp om det skulle bli problem. Låg hyra. Jag tror det skulle vara bra med någon som är mera intresserad och haj på matlagning än vad jag är. Folk här frågar mer efter mat än ätbart. Jag tror även på någon som har större barn eller inte har barn att ta hänsyn till. Någon som är beredd att lägga ner tiden och kraften som behövs.

    Hjälp oss gärna sälja cafét istället!

    SvaraRadera
  4. Ska ni sälja?? Redan? Förstår att det är mycket jobb och all början är svår. Men jag vet också av sk egen erfarenhet att det är lätt att se med fasa på den tiden när starta eget-bidraget är slut. Jag har själv varit i precis samma sits, och såklart det blir svårare när man samtidigt har familj och vill ha tid för den. Jag tror erat café, med kringarrangemang ni planerat (och genomfört), har alla chanser att bli etablerat. Kristinehamn är ju också ett hyfsat stort samhälle. Visst kan det komma att ta tid, men behöver inte göra det. Det kan också handla om att planera och hitta snabba lösningar; en aktiv marknadsföring (även på andra ställen än lokalt), något unikt i "utbudet", och kanske - om än drastiskt - hitta en billigare lokal (trots jobb ni har lagt ner på den ni har) osv osv. Sen gäller förstås att hitta en bra lösning på det familjära planet också. Inte helt lätt, men jag tycker inte ni ska ge upp. Ta kontakt med arbetsförmedlingen, dom brukar kunna hjälpa till med folk som behöver komma ut i arbetslivet. Det ingår i vissa åtgärdsproblem för arbetssökande. Sen finns ju alltid unga och andra som behöver praktikplatser. Gratis arbetskraft alltså! =)Och att få in en eller ett par extra personer i ruljangsen kan göra mycket för den situation ni är i. Så, håll ut och kämpa vidare ett tag. Ni har börjat bra! Lycka till!

    SvaraRadera